In lumea competitiva a marketingului digital, este esential sa intelegem rolurile distincte ale copywriterilor si redactorilor de continut pentru a putea construi o naratiune de brand puternica si convingatoare. Iata cele 7 diferente cheie intre copywriting si redactarea de continut, evidentiind contributia individuala a fiecaruia la succesul unei strategii de marketing.
Copywriterii vand, in timp ce redactorii de continut informeaza Un copywriter vinde audientei tale produsele sau serviciile brandului tau. Pe de alta parte, un redactor de continut informeaza, educa, distreaza sau instruieste cititorii sai.
Sonia Simone, partener fondator al Copyblogger Media, explica mai pe larg diferenta:
„In mod traditional, copyul este ceea ce folosim pentru a face vanzarea. Pentru a folosi fraza lui Albert Lasker, este arta persuasiunii in format tiparit (sau pixeli). Scopul sau este de a convinge”, spune Simone. „Continutul face totul ceea ce este in afara de asta. Atrage o audienta, ii capteaza atentia sustinuta, demonstreaza abilitatea ta de a rezolva problemele lor si pregateste terenul pentru o eventuala achizitie„, adauga ea.
Copywriterii creeaza un sentiment de urgenta si inspira raspunsuri emotionale Copywriterii vor ca oamenii sa actioneze imediat. De exemplu, vor ca cititorii sa descarce ceva, sa se inscrie la un buletin informativ sau sa cumpere un produs.
„Pentru a obtine clicul sau vanzarea, nu trebuie sa raspunzi doar la intrebarea cititorului „de ce asta?”, ci si la „de ce chiar acum?””, explica Nick Wolny, Director de Continut la Super Connector Media. „Copywriterii introduc urgenta si raritatea in titluri pentru a genera actiuni rapide„, spune el.
Din contra, redactorii de continut doresc sa construiasca o audienta angajata. Asa cum am mentionat mai sus, vor sa stabileasca incredere si sa pozitioneze brandul ca o sursa de informatii de incredere.
Redactorii de continut pregatesc terenul pentru vanzari viitoare Chiar daca nu incearca sa vanda direct un produs sau un serviciu, redactorii de continut sunt preocupati totusi de vanzari. Vanzarile sunt un rezultat indirect al producerii de continut valoros.
Nu esti sigur daca un blog poate avea un ROI masurabil? Alex Turnbull, CEO si fondator al Groove, demonstreaza contrariul:
„Increderea este un imens motor al deciziilor de cumparare in orice industrie. Blogul a fost, pentru Groove, o cale extrem de eficienta de a construi acea incredere inainte de a avea orice altceva de aratat”, spune Turnbull. „Prezenta noastra online a fost masiv impactata de succesul blogului si a generat recomandari si inscrieri de la clienti care altfel nu ar fi auzit niciodata de Groove„, adauga el.
Redactorii de continut se concentreaza mai mult pe SEO
Redactorii de continut sunt de obicei angajati pentru a genera trafic entrand. Prin urmare, redactorii de continut stellari sunt excelenti la SEO. Ei va vor ajuta sa alegeti subiecte in functie de termenii de cautare care se aliniaza obiectivelor afacerii dvs.
Cand angajati un redactor de continut, poate fi greu sa stiti cat de multe cunostinte are despre SEO. Victor Ijidola de la Premium Content Shop impartaseste un sfat util pentru a selecta si recruta cei mai buni redactori de continut SEO: cautati cuvintele cheie concentrate in exemple de scriere.
Un cuvant cheie concentrat este termenul principal de cautare pentru care este optimizata o pagina. Acest cuvant cheie ar trebui inclus in titlul paginii, primul antet (H1) si de-a lungul corpului textului. De asemenea, ar trebui distribuit in subtitluri.
„Analizati exemplele lor; vedeti daca au optimizat vreodata o bucata de continut pentru un anumit cuvant cheie in trecut, astfel incat sa stiti daca vor putea face acelasi lucru si pentru continutul dvs.”, recomanda Ijidola.
Copywriterii scriu continut concis, in timp ce redactorii de continut scriu materiale ample Copywriterii scriu:
- Reclame TV sau radio
- Scripturi promotionale si publicitare
Redactorii de continut scriu continut mai extins, cum ar fi:
- Articole de blog
- Ghiduri
- Carti electronice
- Studii de caz
- Transcrieri de podcast-uri
Unele dintre aceste domenii se suprapun, dar intelegi ideea.
Redactorii de continut contribuie la o strategie pe termen lung
Vei putea vedea destul de repede daca un copywriter scrie o reclama grozava. Metrici precum ratele de click-through si ratele de deschidere sunt un bun indiciu in acest sens. Insa continutul nu este intotdeauna usor de masurat pe termen scurt. Strategiile bune de continut (precum strategiile „white hat” SEO) necesita timp pentru a da roade.
„Un SEO-ist de incredere este cel care iti spune ca acest lucru necesita timp”, spune Jon-Mikel Bailey, CDMO la Wellspring Digital. „Pentru ca asa este. Daca privesti retrospectiv toate actualizarile de algoritm de la Google din 2013, exista o constanta… o experienta de utilizator imbunatatita.”
Daca aceasta adevar dureros iti testeaza rabdarea, ia in considerare ca valoarea continutului dobandit din bloguri si articole are o viata mai lunga. Spre deosebire de o reclama sau un e-mail, blogurile si articolele au putere de durata care continua sa dea roade de-a lungul timpului.
Redactorii de continut genereaza trafic organic, iar copywriterii transforma acel trafic in lead-uri. Acest ultim punct rezuma diferentele dintre un copywriter si un redactor de continut. Redactorii de continut genereaza trafic organic, in timp ce copywriterii convertesc traficul in vanzari sau lead-uri.
Jessica Foster, fondatoarea Keys&Copy, explica faptul ca poate exista o suprapunere, dar este rareori, daca nu chiar niciodata, 100%:
„In timp ce expertii SEO si proprietarii de afaceri ar dori sa obtina cel mai bun dintre lumi – continut facut sa atraga trafic organic si o rata ridicata de conversie – realitatea este ca continutul SEO este cel mai bun pentru a genera trafic, iar copyul de vanzari este cel mai bun pentru a vinde„, spune Foster.
Vine un moment pentru a convinge, persuada si converti oamenii. Dar, cu siguranta, nu este tot timpul. Aloca timp pentru a oferi valoare fara nicio obligatie. Continutul este ca karma – trebuie sa oferi pentru a primi.
Ai nevoie de ajutor pentru a spune povestea brandului tau? Contacteaza-ne.
Brandurile folosesc in mod frecvent continutul scris pentru a construi incredere si loialitate fata de brand si pentru a se pozitiona ca un lider de gandire in domeniul lor. Redactarea de continut implica de obicei cercetarea subiectului, organizarea informatiilor, crearea unei schite si apoi scrierea continutului intr-un mod angajant, informativ si usor de citit.
Redactorii de continut pot lucra pentru afaceri, organizatii non-profit sau companii media si se pot specializa in anumite nise sau industrii. Redactorii de continut pot crea:
- Bloguri
- Articole
- Ghiduri
- Carti electronice
- Manuale de utilizare si documentatie
Principalele diferente intre copywriting si redactarea de continut
Desi atat copywriterii, cat si redactorii de continut creeaza cuvinte pentru afaceri, ei scriu cu intentii diferite in minte. Iata cateva diferente intre copywriting si redactarea de continut:
Sarcinile obisnuite ale unui copywriter includ:
- Scrierea de continut convingator, persuasiv si atractiv pentru diferite medii
- Editarea si corectarea copy-ului pentru a asigura acuratetea
- Interpretarea briefingurilor creative pentru a intelege nevoile clientului
- Vorbirea cu partile interesate pentru a determina nevoile lor de continut
- Dezvoltarea de concepte si idei creative pentru campanii
- Cercetarea audientei tinta, a caracteristicilor produsului sau serviciului, a concurentei si a trendurilor din industrie
- Colaborarea cu designerii grafici, dezvoltatorii web, strategii de copywriting, managerii de marketing, directorii creativi si clientii
- Respectarea ghidurilor de brand, a ghidurilor de stil, a cerintelor legale si a standardelor industriei
- Mentinerea la curent cu tendintele, instrumentele si cele mai bune practici emergente in copywriting
Responsabilitatile obisnuite ale unui redactor de continut includ:
- Cercetarea subiectelor legate de industrie pentru a crea continut
- Editarea si corectarea continutului pentru a imbunatatii lizibilitatea pentru cititori
- Cercetarea cuvintelor cheie si utilizarea practicilor SEO pentru a imbunatati traficul web
- Generarea de titluri interesante pentru a atrage cititorii
- Finalizarea proiectelor in termenele stabilite
- Investigarea subiectelor si cuvintelor cheie de tendinta pentru a dezvolta idei de continut
- Dezvoltarea si mentinerea unui calendar de continut
- Analizarea metricilor de performanta a continutului pentru a informa strategia de continut
- Colaborarea cu experti in domeniu si editori pentru a asigura calitatea ridicata a continutului
Un copywriter creeaza continut pentru a-si convinge cititorii, in timp ce un redactor de continut produce materiale pentru a-si informa cititorii. Deoarece copywriterii incearca sa vanda direct un produs sau un serviciu, continutul lor se incheie adesea cu un apel la actiune.
Redactorii de continut au un obiectiv mai subtil de a incuraja loialitatea fata de brand prin scrierea de articole care educa si distreaza. Este important de remarcat ca copywritingul si redactarea de continut se pot suprapune, in special atunci cand afacerile doresc sa publice scrieri care informeaza si convinga cititorul in acelasi timp.
De exemplu, continutul video, postarile pe retelele sociale, secventele de e-mailuri si paginile de vanzari ample pot intra in aceasta categorie. Atunci cand creeaza un astfel de continut, redactorii pot folosi strategii atat pentru copywriting, cat si pentru redactarea de continut pentru a atinge obiectivul materialului.
In mod tipic, un copywriter scrie continut concis, cum ar fi sloganuri sau reclame pe retelele sociale. In schimb, un redactor de continut scrie materiale ample, precum articole si bloguri.
Copywriterii isi pastreaza textul succint pentru a-si angaja cititorii si a le capta atentia rapid. Redactorii de continut, pe de alta parte, scriu adesea materiale mai detaliate care explica un proces sau un subiect din industrie. Materialul lor poate pastra atentia cititorilor deoarece este valoros si informativ.
In timp ce atat copywriterii, cat si redactorii de continut isi propun sa-si influenteze cititorii, continutul creat de un copywriter este de obicei mai emotional. Ei pot folosi alegerea cuvintelor, tonul si dispozitivele literare pentru a inspira emotii precum nostalgia sau entuziasmul, care pot determina cititorul sa faca o achizitie.
De exemplu, un copywriter ar putea crea un slogan umoristic pentru a dezvolta o legatura cu o audienta de nisa. Copywriterii incurajeaza, de asemenea, cititorii sa actioneze imediat, sugerand ca o oportunitate ar putea expira curand.
Intre timp, cea mai mare parte a continutului creat de un redactor de continut este mai direct. Deoarece acesti scriitori creeaza, in general, continut informativ si de autoritate, ei pot folosi un limbaj mai direct pentru a castiga increderea audientei lor.
Redactarea de continut vizeaza aparitia in varful rezultatelor motoarelor de cautare
Redactarea de continut vizeaza sa apara in rezultatele motoarelor de cautare, ceea ce genereaza trafic organic catre site-ul web al companiei. In general, aceasta aduce beneficii mai mari pentru clientii care prioritizeaza SEO decat copywritingul, deoarece include mai multe cuvinte cheie decat continutul concis si ofera cititorilor informatii tintite care se aliniaza nevoilor lor.
Redactarea de continut valorifica, de asemenea, link-urile interne, care sunt linkuri care ii aduc pe cititori pe alte pagini de pe acelasi site web, pentru a-i mentine implicati. Acest lucru poate imbunatati clasarea site-ului in motoarele de cautare.
Copywritingul implementeaza, de asemenea, principii SEO prin optimizarea textului scurt pentru a se clasa in motoarele de cautare. Acest lucru poate atrage clienti pe o pagina pe care ar putea lua o decizie, cum ar fi o pagina de achizitii sau un formular de contact.
In timp ce redactorii de continut se concentreaza mai mult pe SEO, acesta este inca critic pentru copywriterii care creeaza continut digital, cum ar fi pagini de destinatie si descrieri de produse.
Gramatica este, in mod tipic, mai importanta in redactarea de continut decat in copywriting. Redactarea de continut respecta, de obicei, un ghid de stil specific, cum ar fi Associated Press (AP) Stylebook sau Manualul de stil Chicago.
Publicarea de continut gramatical corect ajuta clientii sa stabileasca credibilitate in randul clientilor lor. In schimb, copywriterii ajusteaza adesea regulile gramaticale pentru a provoca raspunsul dorit din partea clientului.