Ultima actualizare: 5 iunie 2024
O sansa in plus pentru finalizarea atat de asteptata a Autostrazii Bucuresti-Brasov? Guvernul a facut un nou pas important prin aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru inca un sector. Aflati detaliile si perspectivele asupra proiectului de mare anvergura in articolul de mai jos.
Intr-o sedinta extraordinara desfasurata marti la Cercul Militar din Brasov, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru sectorul Cristian-Ghimbav din Autostrada Ploiesti-Brasov. Acest pas marcheaza un nou progres in constructia mult-asteptatei Autostrazi Bucuresti-Brasov, dupa cum a subliniat prim-ministrul Marcel Ciolacu.
„Astazi aprobam indicatorii tehnico-economici pentru sectorul Cristian-Ghimbav din Autostrada Ploiesti-Brasov. Chiar daca vorbim despre doar 5 kilometri de autostrada, acestia sunt foarte importanti pentru a face legatura atat cu Autostrada Brasov-Fagaras, cat si cu bucata Rasnov-Cristian, inaugurata in 2020”, a declarat Ciolacu.
Detalii tehnice si finantare pentru noul sector
Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, valoarea alocata pentru construirea celor 5,18 km este de 879,89 milioane de lei (inclusiv TVA), suma provenita din Programul Transport 2021-2027. Durata estimata pentru finalizarea lucrarilor este de 24 de luni de la semnarea contractului.
Referitor la componenta sectorului Cristian-Ghimbav, acesta va include:
- 1 pod peste raul Barsa
- 1 pasaj peste autostrada, pe DJ 112B
- 2 pasaje pe bretelele nodurilor Cristian si Codlea
- 2 noduri rutiere:
- Nod Cristian (km 107+740) la intersectia autostrazii existente Rasnov-Cristian cu DN 73G
- Nod Codlea (km 111+544) la intersectia autostrazii cu DN 1, unde se va amenaja un sens giratoriu
Sector | Lungime | Valoare (inclusiv TVA) | Termen executie |
---|---|---|---|
Cristian-Ghimbav | 5,18 km | 879,89 milioane lei | 24 luni |
O abordare integrata pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere
Premierul Marcel Ciolacu a subliniat ca proiectele de infrastructura rutiera care leaga judetul Brasov de alte regiuni ale tarii au fost abordate integrat de Guvern.

„Tocmai de aceea putem vorbi in prezent de constructia Autostrazii Sibiu-Fagaras care asigura accesul acestui judet atat cu Vestul Romaniei, dar si cu statele din Vestul Europei. Toate contractele au fost semnate in mandatul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, iar acum sunt in faza de implementare„, a precizat Ciolacu.
De asemenea, premierul a evidentiat importanta conexiunii intre Transilvania si Moldova prin Autostrada Brasov-Bacau. „In scurt timp, contractul pentru completarea studiului de fezabilitate va fi semnat, ceea ce permite sa avem o perspectiva clara si predictibila pentru constructia acestei autostrazi in urmatorii ani. Vorbim de peste 230 de kilometri care vor spori potentialul economic al judetului Brasov”, a adaugat acesta.
Reactii si asteptari privind Autostrada Bucuresti-Brasov
Desi sectorul Cristian-Ghimbav reprezinta doar 5 km, acesta este vazut ca un pas important in constructia Autostrazii Bucuresti-Brasov, dupa cum a subliniat premierul Ciolacu:
„Este un nou pas in constructia Autostrazii Bucuresti-Brasov, atat de asteptata de romani.”
Șeful executivului a remarcat ca dezvoltarea infrastructurii rutiere care leaga Brasovul de alte zone ale tarii a fost abordata intr-o maniera coerenta de catre Guvern.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a salutat aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru noul sector:
„Pas important pentru construirea unui nou sector din Autostrada Ploiesti-Brasov (A3)!”
In ciuda progreselor inregistrate, ritmul de implementare a acestui proiect major de infrastructura este privit cu atentie de catre public. Multi romani asteapta cu nerabdare finalizarea Autostrazii Bucuresti-Brasov, care promite sa fluidizeze traficul si sa faciliteze legaturile intre Capitala si una dintre cele mai importante zone economice ale tarii.
Concluzie: Aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru sectorul Cristian-Ghimbav marcheaza un pas inainte in constructia Autostrazii Bucuresti-Brasov. Desi este vorba doar despre 5 km, acest sector are o importanta strategica prin conexiunile pe care le va realiza. Ramane de vazut daca Guvernul va reusi sa mentina un ritm sustinut al lucrarilor pentru finalizarea proiectului de anvergura, ce ar putea aduce beneficii economice semnificative regiunii.
Ce parere aveti despre progresele inregistrate in constructia Autostrazii Bucuresti-Brasov? Impartasiti-ne opiniile in sectiunea de comentarii!