Ultima actualizare: 6 iunie 2024
Tesla a redus productia modelului sau electric Y la fabrica din Shanghai cu cel putin 20% incepand din martie, conform datelor din industrie si unei surse citate de Reuters. Aceasta masura vizeaza combaterea scaderii cererii pentru modelul vechi al producatorului american pe piata chineza, a doua ca marime, unde sunt vandute majoritatea masinilor produse la uzina din Shanghai.
Decizia, luata pe fondul unui „razboi al preturilor” intre producatorii de vehicule electrice
Fabrica Tesla din Shanghai, cel mai mare centru de productie al companiei la nivel mondial, a planificat sa reduca productia modelului Y cu cel putin 20% in perioada martie-iunie, a declarat o sursa sub anonimat. Datele Asociatiei Producatorilor de Automobile din China (CAAM) arata ca productia de vehicule Model Y in China a scazut cu 17,7% in martie si cu 33% in aprilie, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
In total, Tesla a produs 287.359 de unitati Model Y si Model 3 in China in primele patru luni ale anului, cu 5% mai putin decat in perioada similara din 2023. Totusi, productia modelului 3 a crescut cu 10%, conform datelor CAAM. Nu este clar daca reducerea productiei va fi extinsa in a doua jumatate a acestui an sau la modelul 3, si daca fabricile Tesla din SUA si Germania au adoptat si ele reduceri similare.
Compania a renuntat la obiectivul de a livra 20 de milioane de vehicule pe an pana in 2030, semn ca se indeparteaza de masinile electrice in favoarea robo-taxiurilor, potrivit celui mai recent raport.
Razboiul preturilor din industria auto chineza a escaladat in ultima perioada, pe fondul incetinirii economice. Tesla a fost nevoita sa reduca preturile in China pentru a ramane competitiva, afectandu-si profitabilitatea. Masura de a diminua productia modelului Y pare o incercare de a echilibra cererea cu oferta si de a evita suprastocurile.

Prioritatile Tesla par a se indrepta catre robo-taxiuri
Desi nu a facut comentarii oficiale, decizia Tesla de a reduce productia unuia dintre modelele sale de succes ridica semne de intrebare privind strategia pe termen lung a companiei pe piata masinilor electrice. Renuntarea la tinta ambitioasa de livrari pana in 2030 sugereaza ca prioritatile s-ar putea indrepta catre dezvoltarea serviciilor de robo-taxiuri autonome.
Ramane de vazut daca Tesla va reveni cu toata forta in cursa masinilor electrice sau va accelera trecerea catre vehiculele autonome pentru transport de persoane si bunuri. Evolutia pietei si presiunile concurentiale vor juca un rol crucial in deciziile viitoare ale companiei fondate de Elon Musk.
Sursa imagini: Unsplash
Subiecte abordate in articol: Tesla, Model Y, Shanghai, reducere productie, vehicule electrice