Toyota a castigat din nou lupta cu Ford pentru suprematia pe piata auto din SUA. In primele patru luni ale anului 2023, japonezii au vandut peste 669.000 de vehicule usoare, ceea ce reprezinta o crestere de 18,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Acest lucru i-a permis producatorului nipon sa isi recastige locul de lider piata pe cel mai important segment auto din lume.
Vanzarile in crestere pentru Toyota
Conform datelor publicate de Asociatia Producatorilor de Autovehicule din SUA (Automotive News Data Center), Toyota a inregistrat o crestere de 15% a vanzarilor in luna aprilie, atingand un volum de 183.300 de unitati. Aceasta performanta notabila a fost sustinuta de succesul modelelor precum RAV4, cel mai bine vandut vehicul din SUA in acest an.
In acelasi timp, rivalul american Ford a realizat vanzari de 650.200 de unitati in aceeasi perioada, o crestere mult mai modesta de 3,4%. Chevrolet, brandul General Motors, a inchis podiumul cu aproximativ 360.000 de vehicule comercializate, inregistrand totusi o scadere de 2% comparativ cu 2022.
Piata SUA revine la normal dupa criza semiconductorilor
Expertii din industria auto apreciaza ca aceste cifre pozitive se datoreaza in principal faptului ca problemele legate de criza semiconductorilor s-au atenuat considerabil. Fabricile si-au putut relua productia la capacitate maxima, permitand satisfacerea cererii acumulate in timpul pandemiei.
„Cresterea vanzarilor indica o revenire solida a pietei auto americane. Se estimeaza ca in 2023 se va depasi pragul de 16 milioane de vehicule vandute, cel mai ridicat nivel din 2019 incoace,” a declarat Mark Wakefield, analist pentru AlixPartners.
In primele patru luni ale anului 2023, piata SUA a atins un volum de 5,1 milioane de vehicule usoare comercializate, o crestere de 3,1% comparativ cu aceeasi perioada din 2022. Desi se inregistreaza inca unele semne de franare a cererii din cauza inflatiei si a dobanzilor mari, specialistii mizeaza pe o revenire completa pana la finalul anului.
Dominatia pickup-urilor si a SUV-urilor persista in SUA
Un alt aspect interesant este preferinta clara a americanilor pentru pickup-urile si vehiculele de tip SUV/crossover. In SUA, nu mai putin de 80% din vanzarile de vehicule usoare sunt reprezentate de aceste categorii.
De altfel, trei dintre cele mai vandute modele de pe aceasta piata se incadreaza perfect in tendinta respectiva:
- Ford F-Serie (inclusiv celebrul F-150 si derivatele sale)
- Chevrolet Silverado
- Toyota RAV4
Lupta intre giganti continua
In ceea ce priveste cotele de piata pe grupuri, General Motors ramane lider cu 16%, urmat indeaproape de Toyota (inclusiv Lexus) cu 15,9%. Ford se situeaza pe locul trei cu 13,4% din piata americana.
Cifrele indica faptul ca lupta intre marii producatori auto ramane extrem de stransa, iar suprematia se poate schimba de la an la an. Cu toate acestea, se preconizeaza ca piata se va stabiliza in urmatorii ani, pe masura ce efectele pandemiei se vor estompa.
„Desi 2023 arata a fi un an favorabil pentru industria auto, ramane de vazut daca aceste tendinte pozitive se vor mentine pe termen lung. Tranzitia catre vehiculele electrice si incertitudinile economice globale ar putea crea noi provocari pentru producatori,” a adaugat Mark Wakefield.
Prin urmare, Toyota isi poate savura momentan revenirea pe prima pozitie in cea mai importanta piata auto din lume. Cu toate acestea, batalia cu Ford si ceilalti concurenti este departe de a se fi incheiat.
Nu ezitati sa distribuiti aceasta analiza si sa lasati un comentariu cu parerea voastra despre evolutia pietei auto din SUA.
Sursa imaginii: Getty Images
„Subiecte abordate in articol: Toyota, Ford, vanzari auto SUA, vehicule usoare, piata SUA”
Baza de date si estimarile utilizate sunt furnizate de Asociatia Producatorilor de Autovehicule din SUA (Automotive News Data Center) si de compania de consultanta AlixPartners.