Zabka, unul dintre cei mai mari jucatori de retail din Polonia, a intrat pe piata din Romania si planuieste o expansiune agresiva. Compania a deschis deja primele magazine sub brandul „Froo” in Bucuresti si intentioneaza sa ajunga la o retea ampla la nivel national, similara cu cea din tara de origine.
Planuri ambitioase de crestere pe piata romaneasca
Cu peste 10.500 de magazine in Polonia si 3,5 milioane de clienti zilnic, Zabka este un adevarat colos al comertului de proximitate. Compania a ales Romania ca prima piata externa de extindere si are planuri mari de dezvoltare aici.
„Vrem sa ne dezvoltam cu aceeaşi viteza ca in Polonia şi ţinand cont de marimea pieţei, putem face asta. Inainte de toate insa, trebuie sa inţelegem consumatorul pentru a ne putea adapta business-ul”, a declarat Anna Grabowska, CEO al Zabka International, potrivit Gandul.ro.
Zabka a intrat pe piata romaneasca la finalul anului 2023 si pana in prezent a deschis 5 magazine in Bucuresti, sub denumirea Froo. Alte 6 unitati sunt in curs de amenajare, iar mai multe spatii comerciale sunt in negociere. Amenajarea unui magazin Froo dureaza in medie 5-8 saptamani.
Focus pe consumul imediat si clientii tineri din urban

Formatele Froo se adreseaza in special tinerilor din mediul urban si pun accent pe produse si servicii pentru consum rapid. Gama include de la cafea, sandvisuri si alte preparate instant, pana la produse de impuls precum inghetata.
Magazinele au in medie 2.500 de SKU-uri, oferind „cate ceva din orice categorie daca, spre exemplu, clientul a uitat sa cumpere sau are nevoie imediat”, dupa cum explica Radu Trandafir, reprezentantul local al Zabka. Produsele marca proprie, care in Polonia reprezinta circa 20% din oferta, se concentreaza pe zona de bistro.
Mizeaza pe proximitate mai mult decat pe pret
Chiar daca preturile ar putea fi ceva mai mari comparativ cu alte formate de retail, oficialii Zabka sunt de parere ca proximitatea este mai importanta pentru clientii lor decat costul produselor.
„Pentru clientii nostri, proximitatea conteaza mai mult decat pretul. Aproximativ 30% dintre oameni sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru a avea un magazin aproape”, a punctat Anna Grabowska. In Polonia, aproape jumatate din populatie are un magazin Zabka la cel mult 500 de metri de casa.
Desi apetitul pentru expansiune este mare, Zabka va trebui sa faca fata unei competitii acerbe pe piata locala de retail, dominata de jucatori puternici precum Mega Image, Profi sau Carrefour. Abordarea centrata pe proximitate si convenience ar putea reprezenta insa un atu pentru compania poloneza in lupta pentru cota de piata si buzunarele consumatorilor romani.
Nu uita sa distribui acest articol daca ti s-a parut interesant! Asteptam parerile tale in comentarii.
Sursa imaginii: Pexels
Subiecte abordate in articol: retail, proximitate, expansiune, consumatori tineri
Informatiile despre planurile de extindere ale Zabka in Romania se bazeaza pe declaratiile oficialilor companiei, citate de Gandul.ro.