22.9 C
București
25 iulie 2024

Kylie Jenner – Maestra a Marketingului sau Doar O Pitipoanca Norocoasa?

Citeste si ...

In lumea showbiz-ului, unde fiecare respiratie pare sa fie atent orchestrata pentru Instagram, Kylie Jenner a reusit sa ridice arta autopromotiei la rang de arta. Dar stai putin, chiar e vorba de arta sau doar de o pitipoanca norocoasa care a nimerit jackpot-ul genetic si mediatic? Hai sa dezbatem putin situatia asta si sa vedem ce naiba se intampla de fapt.

Imagineaza-ti urmatorul scenariu: esti intr-un restaurant de fite din Paris, cu prietenii, incercand sa-ti permiti o cina decenta fara sa-ti vinzi un rinichi. Și deodata, cine apare? Kylie in persoana, inconjurata de o armata de paparazzi si fani. Primul gand? „Fir-ar sa fie, iar o sa creasca preturile din cauza ei!”. Dar stai, ca povestea e mai complicata de atat.

Se pare ca Kylie nu scoate niciun banut din buzunar pentru toata distractia asta. Ba mai mult, pleaca cu contul mai plin decat a venit. Cum naiba e posibil asa ceva? Pai uite cum: fiecare miscare a ei e un act de marketing ambulant.

Kylie Jenner – Regina Neincoronata a Marketingului Influencer

Gandeste-te putin: ce faci tu cand mergi la restaurant? Probabil ca-ti faci un selfie cu mancarea si-l pui pe Instagram cu hashtagul #foodporn. Kylie? Ea transforma fiecare iesire intr-o campanie de marketing. Fiecare tinuta, fiecare accesoriu, fiecare loc pe care-l viziteaza – toate sunt alese cu grija pentru a promova diverse branduri.

Și nu vorbim aici de promovari marunte. Nu! Vorbim de contracte de sute de mii de dolari pentru o singura aparitie. Practic, Kylie nu mai merge la restaurant – ea face un shooting foto live, iar noi, muritorii de rand, suntem doar niste figuranti in marele ei spectacol al vietii.

Aparent, pana si alegerea ojei e o decizie de business. Ma intreb daca si cand se sterge la fund, o face cu hartie igienica sponsorizata. Nu m-ar mira sa aflam ca fiecare clipire a ei e monetizata cumva.

Mama Kris – Geniul din Umbra sau Exploatatoarea Suprema?

Sa nu credeti ca toata nebunia asta e doar meritul lui Kylie. In spatele cortinei, tragand de sfori ca un papusar nebun, sta mama Kris Jenner. Femeia asta e un fel de combinatie intre un agent hollywoodian, un shark de pe Wall Street si o mama italiana care vrea neaparat sa-si marite fiicele.

Citeste si...
Indicii ca o tipa e topita dupa tine: Ghid pentru descoperirea irezistibilului din tine

Kris a reusit sa transforme vietile fiicelor ei intr-un reality show perpetuu. Fiecare respiratie, fiecare scandal, fiecare relatie esuata – toate sunt oportunitati de business. E un fel de alchimist modern care transforma drama familiala in aur curat.

Și aici vine partea cea mai tare: a reusit sa le convinga pe fiicele ei ca toata nebunia asta e de fapt „empowerment”. Ca nu sunt exploatate, ci „isi maximizeaza potentialul”. E ca si cum ai convinge o gaina ca abatorul e de fapt un spa exclusivist.

Modelul de Afaceri Jenner: Cum sa Transformi Narcisismul in Profit

Sa fim sinceri: majoritatea dintre noi ne facem poze in vacanta ca sa le aratam prietenilor si sa-i facem invidiosi. Kylie? Ea face asta ca sa-si plateasca vacanta. Și urmatoarea. Și probabil si un iaht sau doua.

Kylie Jenner - Maestra a Marketingului sau Doar O Pitipoanca Norocoasa?
Kylie jenner – maestra a marketingului sau doar o pitipoanca norocoasa?

Modelul ei de afaceri e simplu: exista, arata bine, se lasa fotografiata. Cam atat. E un fel de photosynthesis corporatist: absoarbe atentia publicului si o transforma in bani. E atat de eficient incat probabil ca economistii studiaza cazul ei ca pe un fenomen economic.

Ce spune asta despre societatea noastra? Ca suntem atat de disperati dupa distragere si fantezie incat suntem dispusi sa platim indirect pentru privilegiul de a vedea pe cineva traind o viata de lux? E un fel de pornografie financiara la care ne uitam cu totii, visand la o viata pe care n-o vom avea niciodata.

Efectul Kylie: Blessing sau Blestem pentru Generatia Z?

Acum, ca am stabilit ca Kylie e practic un magnet ambulant pentru bani, hai sa ne gandim putin la impactul pe care-l are asupra tinerilor. Pe de o parte, e un exemplu de succes antreprenorial. Pe de alta parte, e un exemplu de succes bazat pe… ce exact? Genetica norocoasa si o mama cu ambitii de mogul media?

Multi tineri o vad pe Kylie ca pe un model de urmat. „Uite ce usor e sa faci bani!” par sa spuna. Cati dintre noi, insa, se nasc intr-o familie deja celebra, cu conexiuni in industria entertainment si resurse nelimitate? E ca si cum ai spune ca oricine poate castiga la loterie – trebuie doar sa cumperi biletul potrivit!

Citeste si...
Printesa Diana avea dreptate: Camilla, iubirea vietii regelui Charles

Și totusi, nu putem nega ca Kylie a reusit sa-si construiasca propriul imperiu. Kylie Cosmetics nu e o gluma – e o afacere de miliarde de dolari. Dar oare ar fi avut acelasi succes daca n-ar fi avut platforma oferita de numele Kardashian-Jenner? Greu de crezut.

Concluzie: Kylie Jenner – Geniu sau Norocoasa?

Care e concluzia? E Kylie Jenner un geniu al marketingului sau doar o pitipoanca norocoasa care a stiut sa profite de circumstante?

Adevarul e probabil undeva la mijloc. Da, Kylie a avut un start in viata pe care majoritatea dintre noi nici nu ni-l putem imagina. Dar a stiut sa foloseasca oportunitatile care i s-au oferit si sa-si construiasca propriul brand.

E usor sa o urasti pe Kylie pentru succesul ei aparent fara efort. Dar hai sa fim sinceri: daca ai fi in locul ei, n-ai face la fel? N-ai profita de fiecare oportunitate de a-ti creste averea si influenta?

Kylie Jenner e un produs al timpurilor noastre. Intr-o lume obsedata de imagine, celebritate si bani usori, ea a reusit sa devina regina neincoronata a acestui regat superficial. E un exemplu perfect de adaptare la mediu – ca o specie care a evoluat sa supravietuiasca in jungla social media.

Data viitoare cand o vezi pe Kylie paradandu-se prin Paris fara sa scoata un ban din buzunar, nu fi invidios. Fii impresionat. Pentru ca, fie ca-ti place sau nu, fata asta a reusit sa transforme existenta ei intr-o masina de facut bani. Și asta, prieteni, e arta in secolul 21.

Sursa imaginii: Instagram

Subiecte abordate in articol: Kylie Jenner, marketing influencer, familia Kardashian-Jenner, cultura celebritatilor

Disclaimer: Acest articol se bazeaza pe informatii publice si speculatii amuzante. Nu avem acces la conturile bancare ale lui Kylie Jenner si nici la planurile ei secrete de cucerire a lumii. Desi ar fi interesant…

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Moderarea comentariilor este activată. Poate dura ceva timp până ce comentariul tău va fi aprobat.

Ultimele articole