22.9 C
București
25 iulie 2024

Cat de mult ar trebui sa cresti in greutate in timpul sarcinii?

O femeie însărcinată se întreabă deseori: cât este greutatea ideală a unei femei în timpul sarcinii? Care ar fi greutatea sănătoasă pe care ar trebui să o mențin? Descoperă răspunsurile în acest articol.

Citeste si ...

O femeie insarcinata se intreaba deseori: cat este greutatea ideala a unei femei in timpul sarcinii? Care ar fi greutatea sanatoasa pe care ar trebui sa o mentin?

Pe tot parcursul sarcinii, greutatea pe care o poate castiga o femeie variaza foarte mult. La fel, apetitul unei femei poate fluctua semnificativ, astfel incat greutatea pe care o poate acumula poate varia si ea.

Cresterea recomandata in greutate

Sa presupunem ca o femeie avea greutatea ideala inainte de a ramane insarcinata. Expertii recomanda ca ea sa castige, pe parcursul intregii sarcini, intre 11,5 kg si 16 kg.

Totusi, fiecare organism este diferit, asa ca unele femei vor castiga doar 1 kg, in timp ce altele pot lua pana la 18 kg in greutate. Ceea ce este important este ca fiecare mama sa aiba un baietel/fetita sanatosi si sa poata reveni la greutatea ideala de dinainte de sarcina.

REȚINERE: Fiecare organism este diferit. Nu are rost sa te compari cu altcineva. Nu-ti forta corpul sa atinga obiective stabilite in functie de cum arata alta femeie. Urmeaza intotdeauna recomandarile medicului, in functie de valorile tale fizice si analize.

Trebuie sa iau cate 1 kg pe luna?

Cat de mult ar trebui sa cresti in greutate in timpul sarcinii?
Cat de mult ar trebui sa cresti in greutate in timpul sarcinii?

Exista ipoteza conform careia mama castiga cate 1 kg pe luna, ceea ce ar insemna un total de 9 kg pe parcursul unei sarcini. Unele mame pot ajunge insa si la 18 kg, adica castiga 2 kg pe luna.

Totul depinde de metabolism si de obiceiurile zilnice (alimentatie, activitate fizica etc.). In paralel, daca suferim de vreo particularitate fizica care ne face sa luam sau sa pierdem in greutate, aceasta ne va indica cum va evolua greutatea de-a lungul sarcinii.

Nu va opriti din mancat sub niciun motiv! Daca aveti pofta, mancati. Limitati dulciurile si carbohidratii pe cat posibil, dar nu va disperati. Nu trebuie sa va imbolnaviti incercand sa va mentineti in forma.

Țineti minte ca cheia nu este sa va disperati pentru a mentine o silueta ireala.

Citeste si...
Cum sa infasti perfect bebelusul pentru un somn linistit si sanatos

Desi mass-media si societatea promoveaza un ideal estetic negativ puternic, nu trebuie sa va lasati descurajati de asta si sa va urmati propriul ritm, respectandu-va corpul si ingrijindu-va sanatatea, nu incercand sa atingeti o greutate ideala.

Alimentatia si greutatea ideala

Va fi intotdeauna important pentru femeile insarcinate sa nu-si limiteze alimentatia, deoarece nu este cel mai bun moment pentru asta; este chiar momentul in care viitoarea mama trebuie sa aleaga cu atentie ce mananca.

Ideal este sa mancati alimente de origine vegetala precum fructe si legume, fara a abuza de carnea rosie, consumand-o maxim de 3 ori pe saptamana. Este recomandat sa mancati mai degraba carne alba.

Specialistii recomanda, de asemenea, produse lactate degresate, ulei de masline, legume, alimente integrale precum paine, cereale si orez, in locul fainurilor rafinate. Lasati deoparte mancarea nesanatoasa de care nu aveti nevoie.

„Alimentatia noastra ar trebui sa fie medicamentul nostru, si medicamentul nostru ar trebui sa fie alimentatia noastra.” – Hippocrate

Femeia nu trebuie sa fie obsedata de greutatea pe care o va lua in timpul sarcinii si nici sa incerce sa manance mai putin. Totusi, exista si extrema opusa in care ea crede ca, pentru ca va lua in greutate oricum, excesele nu mai conteaza.

Unele femei profita sau folosesc pretextul cresterii apetitului pentru a se delecta cu preparate sau retete nepotrivite, atat pentru ele, cat si pentru bebelus. Cand o persoana mananca mai mult decat are nevoie, adipocitele devin din ce in ce mai mari, marind volumul persoanei respective.

Se spune ca este posibil sa castigi pana la 4 kg din cauza alimentatiei, ceea ce nu va face decat sa mareasca volumul adipocitelor. Acest lucru va reusi, de asemenea, sa creeze adipocite noi.

Evident, cu cat o mama ia mai multa greutate din cauza excesului de mancare, cu atat va fi mai greu sa revina la greutatea de dinainte de sarcina.

Citeste si...
8 Exercitii Core fara Greutati pentru Forta si Metabolism

Cresterea in greutate pe trimestre

Cat de mult ar trebui sa cresti in greutate in timpul sarcinii?
Cat de mult ar trebui sa cresti in greutate in timpul sarcinii?
  • In primul trimestru, cresterea in greutate este mica. Se recomanda o crestere intre 0,5 kg si 1,5 kg. Unele femei nu castiga deloc in greutate sau chiar slabesc din cauza greturilor si a varsaturilor.
  • In al doilea trimestru se recomanda o crestere intre 3,5 kg si 4 kg.
  • In trimestrul al treilea este perioada in care veti lua cel mai mult in greutate, deoarece fatul se dezvolta rapid. Este recomandat sa castigati intre 5 kg si 5,5 kg, cu o rata de aproximativ 400 de grame pe saptamana.

Daca mananc putin, va fi bebelusul mic?

Raspunsul este da. Daca viitoarea mama isi limiteaza foarte mult aportul si ii lipsesc nutrienti esentiali, este posibil ca bebelusul sa aiba o greutate mica la nastere. De aceea se recomanda sa nu va infometati sub niciun pretext si sa mancati sanatos si echilibrat.

Pe vremuri se credea ca femeia insarcinata trebuie sa manance pentru doi. Ea trebuie, cu siguranta, sa manance pentru ea si pentru bebelus, dar asta nu inseamna ca trebuie sa dubleze cantitatea de mancare. Daca o mama decide sa manance mai mult, sperand ca bebelusul ei va fi mare, trebuie sa fie constienta ca cea care va lua in greutate dintre ei doi este mama, nu bebelusul.

In cele din urma, dorim sa reamintim ca nu exista o greutate ideala unica. Nu exista o valoare care sa determine cum ar trebui sa aratam toti. Este vorba despre un canon de frumusete, nu despre realitate.

* Sursele citate in acest articol au fost verificate cu atentie de catre echipa noastra pentru a asigura calitatea, fiabilitatea, actualitatea si validitatea lor. Bibliografia acestui articol a fost considerata de incredere si precisa din punct de vedere academic sau stiintific.

Sursa imaginii: [Social Media]

Subiecte abordate in articol: sarcina, greutate, nutritie, sanatate

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Moderarea comentariilor este activată. Poate dura ceva timp până ce comentariul tău va fi aprobat.

Ultimele articole