16 C
București
22 mai 2024

Investitii de miliarde in portul Constanta: Efectul discutiilor cu EAU

Noile terminale portuare din Constanța, rezultat al discuțiilor cu Emiratele Arabe Unite, vor genera venituri de miliarde de lei prin creșterea capacității de transport cu 1 milion tone anual.

Citeste si ...

Portul Constanta se pregateste pentru un salt urias in capacitatea sa operationala. Premierul Marcel Ciolacu a anuntat ca noile investitii in infrastructura portuara, un rezultat direct al discutiilor recente cu Emiratele Arabe Unite, vor genera un plus de un milion de tone de marfa pe an. Acest lucru se traduce in miliarde de lei in venituri suplimentare pentru companiile care opereaza aici.

Inaugurarea noilor terminale marcheaza un prim pas concret in consolidarea rolului strategic al portului de la Marea Neagra. Potrivit lui Ciolacu, dezvoltarea capacitatii de transport si conectarea mai buna a industriei si agriculturii romanesti la pietele internationale sunt obiective esentiale pentru sporirea rezilientei regionale.

„Operationalizarea terminalului RO-RO va consolida valoarea strategica a Portului Constanta si va sustine cresterea exporturilor romanesti”, a subliniat premierul.

O sansa istorica pentru portul Constanta

Noile terminale fac parte dintr-o investitie massiva realizata de compania DP World, unul dintre principalii operatori portuari la nivel mondial. In cadrul evenimentului de inaugurare, intitulat „DP WORLD – 20 de ani de eficienta si inovatie in Romania”, oficialii au evidentiat impactul economic semnificativ al acestui proiect.

Investitii de miliarde in portul Constanta: Efectul discutiilor cu EAU
Investitii de miliarde in portul Constanta: Efectul discutiilor cu EAU 4

Potrivit datelor furnizate de Marcel Ciolacu, capacitatea suplimentara de un milion de tone de marfa va insemna:

  1. Venituri de miliarde de lei pentru companiile care opereaza in portul Constanta
  2. Stimularea cresterii economice prin facilitarea comertului international
  3. Consolidarea rolului strategic al portului ca hub logistic la Marea Neagra
Investitia DP WorldImpact economic preconizat
Noi terminale portuare+1 milion tone marfa/an
Optimizare fluxuri logisticeVenituri de miliarde lei
Modernizare infrastructuraCrestere economica accelerata

„Sunt convins ca aceasta este doar inceputul unei etape de dezvoltare fara precedent pentru portul Constanta”, a adaugat premierul.

Reconstructia Ucrainei, o prioritate regionala

Pe langa beneficiile economice directe, Ciolacu a subliniat importanta strategica a acestei investitii in contextul procesului de reconstructie a Ucrainei dupa incheierea conflictului armat. Consolidarea infrastructurii de transport in regiune va fi esentiala pentru sustinerea eforturilor de reconstructie.

Citeste si...
Lupte Grele pe Frontul din Harkov: Ucrainenii Resping Rusii la Vovcensk, in timp ce Putin Afirma ca Trupele Moscovei "Isi Imbunatatesc Pozitiile"

„Transformarea portului Constanta in principalul hub logistic la Marea Neagra este un obiectiv esential pentru cresterea rezilientei regionale si cu relevanta sporita in momentul lansarii procesului de reconstructie a Ucrainei”, a precizat Ciolacu.

Pasii urmatori: Autoritatile promit continuarea investitiilor in portul Constanta si imbunatatirea conexiunilor feroviare si rutiere pentru a spori avantajele competitive ale hub-ului logistic de la Marea Neagra.

Impartasiti acest articol pentru a afla ultimele noutati despre dezvoltarea infrastructurii portuare din Romania si potentialul economic al regiunii Marii Negre!

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole