Primaria Municipiului Bucuresti se pregateste de o ampla reorganizare care va implica desfiintarea a opt institutii si directii aflate in subordinea sa. Conform unor proiecte de hotarare ce urmeaza sa fie dezbatute vineri in sedinta Consiliului General al Capitalei, activitatea si personalul acestor entitati vor fi transferate catre alte structuri pana pe data de 15 iulie 2024. Masurile au drept scop optimizarea functionarii si asigurarea sustenabilitatii financiare a administratiei bucurestene.
Reorganizarea institutiilor si directiilor subordonate Primariei Capitalei
Printre institutiile si directiile vizate de reorganizare se numara:
- Directia Generala de Arhitectura Peisagistica si Monumente de For Public, a carei activitate si personal vor fi transferate la Centrul de Cultura Palatele Brancovenesti de la Portile Bucurestiului. Noua structura va avea 98 de posturi, dintre care 8 functii de conducere, fata de 115 posturi (15 de conducere) cumulate in prezent.
- Centrul Metropolitan de Educatie si Cultura Ioan Dalles, Centrul Cultural Expo Arte si Centrul pentru Tineret, care vor fi inglobate in Școala de Arta Bucuresti, redenumita Școala de Belle Arte. Din cele 89 de posturi existente, noua entitate va pastra 72, cu doar 5 functii de conducere.
- Centrul pentru Seniori va trece in subordinea Directiei Generale de Asistenta Sociala a Municipiului Bucuresti (DGASMB). Impreuna vor totaliza 884 de posturi, dintre care 49 de conducere.
- Centrul de Protectie a Plantelor va fi integrat in ALPAB, care va ajunge la 386 de posturi (24 de conducere), de la 371 in prezent.
- Centrul Cultural Lumina va fuziona cu Creart, iar Casa Artelor Dinu Lipatti va fi preluata de Muzeul Municipiului Bucuresti.
Propunerile de reorganizare vin ca urmare a prevederilor Legii 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitaţii financiare a Romaniei pe termen lung. Scopul este incadrarea in procentul de 8% funcţii de conducere, conform Agerpres.
Reduceri semnificative de posturi in institutiile cheie ale Primariei

Reorganizarea va implica si diminuarea numarului de posturi in cadrul Primariei Capitalei si al altor institutii subordonate:
- Primaria Municipiului Bucuresti va functiona cu 1.175 de posturi, fata de 1.272 in prezent. Vor fi pastrate 976 functii publice (93 de conducere), 196 functii contractuale (7 de conducere) si 3 functii de demnitate publica.
- Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale va renunta la 97 de posturi, ajungand la 1.302, dintre care doar 51 de conducere.
- Directia Generala a Politiei Locale va elimina 81 de posturi, inclusiv 24 functii de conducere, operand cu un total de 433.
Alte institutii, precum cele 13 teatre din Capitala, Opera Comica pentru Copii, Proedus, Arcub, Administratia Fondului Imobiliar si Administratia Cimitirelor si Crematoriilor Umane vor trece si ele prin modificari ale organigramelor si regulamentelor de organizare.
Reorganizarea ampla din subordinea Primariei Municipiului Bucuresti ridica semne de intrebare cu privire la impactul asupra activitatii institutiilor si directiilor vizate, precum si asupra angajatilor ale caror posturi vor fi desfiintate. Ramane de urmarit cum vor fi gestionate transferurile de personal si atributii, astfel incat sa fie asigurata continuitatea serviciilor publice in contextul optimizarii cheltuielilor. Cetatenii asteapta ca aceasta restructurare sa conduca la o administratie mai eficienta si sa nu afecteze negativ calitatea vietii in Capitala.
Distribuie acest articol daca ti se pare relevant si lasa un comentariu cu parerea ta despre aceste schimbari!
Sursa imaginii: Facebook
Subiecte abordate in articol: reorganizare primaria capitalei, desfiintare institutii, transfer personal, reducere posturi
Articolul se bazeaza pe informatii din surse oficiale precum comunicate de presa, proiecte de hotarari si anunturi facute de reprezentantii Primariei Municipiului Bucuresti.