Fortele armate ucrainene au demarat o noua strategie de recrutare, oferind tinerilor posibilitatea de a alege roluri specifice in armata, potrivite cu aptitudinile lor. Campania vine ca raspuns la scaderea numarului de voluntari si urmareste sa completeze efectivele armatei pentru a face fata unei potentiale noi ofensive rusesti.
O abordare personalizata a recrutarii
In ultimele luni, pe strazile Kievului au aparut panouri publicitare care prezinta o imagine mai pozitiva a vietii militare. Mesajele incearca sa atraga tinerii prin promisiuni precum:
- „Vara, UAV” – aratand un soldat care opereaza o drona de pe un sezlong
- „Garantam 60 de zile de pregatire” – din partea Brigazii Khartia
- „Poti fi tu insuti” – subliniind posibilitatea de autodeterminare
Ministerul Apararii ucrainean transmite potentialilor recruti: „Acum aveti posibilitatea de a alege o pozitie pentru a servi in armata. Uitati de temeri si indoieli – este timpul sa va alegeti calea!”
Optiuni diverse pentru viitorii militari
Pentru a simplifica procesul de recrutare, Ministerul Apararii colaboreaza cu platforme de cautare a locurilor de munca. Una dintre acestea, Lobby X, permite celor interesati sa caute pozitii in diferite ramuri militare:
- Puscasi marini
- Servicii de informatii
- Artilerie
- Roluri necombatante (back office, IT, bucatarie)
- Operatori de drone
- Ofiteri de presa
Vladyslav Greziev, directorul executiv al Lobby X, afirma ca au fost procesate peste 100.000 de cereri pentru 5.000 de posturi vacante in 640 de unitati militare. Cele mai cautate sunt rolurile care nu implica lupta directa.
Motivele din spatele noii strategii
Aceasta campanie vine intr-un moment critic pentru armata ucraineana:
- Multi dintre voluntarii initiali sunt acum morti, raniti sau epuizati
- Un sondaj din martie arata ca doar 35% dintre barbatii ucraineni erau dispusi sa se inroleze
- Zvonurile despre pregatire inadecvata si comandanti slabi au descurajat potentialii recruti
- Reducerea varstei de recrutare in primavara a determinat multi tineri sa se ascunda de autoritati
Prin noua abordare, armata incearca sa ofere mai mult control si optiuni viitorilor soldati. „In timpul razboiului, nu ai control deplin asupra vietii tale, asa ca vrei sa faci totul pentru a-ti creste sansele de supravietuire”, explica Greziev.
Reactii mixte in randul tinerilor
Unii tineri au raspuns pozitiv noii campanii. Bogdan (nume fictiv), recent recrutat ca ofiter de transmisiuni, declara: „Daca va trebui sa lupt, cel putin stiu ca voi avea grija de mine”. El s-a alaturat unei ramuri a cunoscutei unitati Azov, atragator datorita bugetului substantial si prezentei pe retelele sociale.
Totusi, un ofiter de presa anonim avertizeaza: „Oamenii au adesea asteptari prea optimiste cand se alatura acestor unitati pe baza PR-ului lor. In cele din urma, lupta este periculoasa indiferent de locul in care servesti”.
Noua strategie de recrutare a Ucrainei incearca sa gaseasca un echilibru intre nevoia urgenta de soldati si dorinta tinerilor de a avea mai mult control asupra viitorului lor militar. Ramane de vazut daca aceasta abordare personalizata va reusi sa atraga suficienti recruti pentru a consolida fortele armate ucrainene in fata amenintarii ruse continue.
Sursa imagini: Social media
Etichete: Ucraina, recrutare militara, armata, tineri, razboi
Acest articol se bazeaza pe informatii furnizate de publicatia The Guardian si declaratii ale oficialilor ucraineni. Desi s-a incercat verificarea faptelor, situatia de pe front se schimba rapid, iar unele detalii ar putea sa nu mai fie de actualitate la momentul publicarii.