28.5 C
București
9 septembrie 2024

Cum sa adaugati atributul „nofollow” la link-urile externe in WordPress pentru optimizarea SEO

Află cum să gestionezi atributul "nofollow" pentru link-urile externe în WordPress, atât individual cu Yoast SEO cât și global cu RankMath SEO.

Citeste si ...

Gestionarea corecta a link-urilor externe este un aspect esential al optimizarii SEO a site-ului tau WordPress. Desi in general se recomanda sa ai link-uri „dofollow” catre site-uri de incredere, exista situatii in care este mai bine sa adaugi atributul „nofollow”. In acest articol vei afla cum sa adaugi „nofollow” la link-uri externe in WordPress, atat individual folosind Yoast SEO, cat si global cu ajutorul RankMath SEO.

Optimizarea link-urilor este un subiect complex in lumea SEO. Pe de o parte, legaturile catre site-uri externe relevante si de calitate pot ajuta la consolidarea autoritatii si relevantei site-ului tau. Pe de alta parte, prea multe link-uri de iesire comparativ cu cele primite pot afecta negativ autoritatea domeniului.

Atunci cand adaugi rel=”nofollow” la un link, ii spui practic motoarelor de cautare sa nu urmeze acel link si sa nu-l asocieze cu rankingul site-ului tau (sau al celui catre care face trimitere). Iata cum arata un link cu atributul „nofollow”:

<a href="https://example.com" rel="nofollow">Link text</a>

WordPress nu are o optiune implicita de a adauga „nofollow” automat la toate link-urile externe. Dar cu ajutorul unor plugin-uri dedicate, poti face asta fie individual pentru fiecare link, fie global pentru toate link-urile de iesire.

Cum sa adaugati atributul "nofollow" la link-urile externe in WordPress pentru optimizarea SEO
Cum sa adaugati atributul „nofollow” la link-urile externe in wordpress pentru optimizarea seo

Motoarele de cautare precum Google considera link-urile ca un semnal de ranking atat pentru URL-ul, cat si pentru domeniul catre care fac trimitere. Atunci cand ai un link catre un site extern, practic ii pasezi o parte din „sucul” (autoritatea) site-ului tau.

Cand optimizezi un site, e important sa iei in calcul atat numarul de link-uri interne, cat si pe cele externe. Daca ai cu mult mai multe link-uri de iesire decat primite, asta poate afecta negativ autoritatea domeniului.

Adaugand „nofollow” la un link spui motoarelor de cautare sa nu-l urmeze si sa nu-l asocieze cu rankingul site-ului tau (sau al celui catre care face trimitere). Practic, nu mai „pierzi” din autoritatea domeniului tau prin acel link.

Citeste si...
Google imbunatateste AI Overviews: Mai putine rezultate eronate la cautarile utilizatorilor

Desigur, nu e cazul sa adaugi „nofollow” la toate link-urile externe. Daca faci trimitere catre resurse de incredere si relevante pentru continutul tau, e bine sa le lasi „dofollow”. In plus, motoarelor de cautare le place sa vada cum site-ul tau se conecteaza cu alte resurse online relevante.

Cum sa adaugi „nofollow” individual cu Yoast SEO

Daca folosesti popularul plugin Yoast SEO, poti adauga foarte usor atributul „nofollow” la orice link din continutul tau. Iata pasii:

  1. Deschide articolul in editorul Gutenberg
  2. Selecteaza textul pe care vrei sa pui link si apasa butonul de adaugare link
  3. Introdu URL-ul si bifeaza optiunea „Search engines should ignore this link (mark as nofollow)”
  4. Apasa „Submit” pentru a insera link-ul

Singurul dezavantaj al acestei metode este ca trebuie sa-ti amintesti sa bifezinofollow**de fiecare data cand pui un link extern. Exista riscul sa uiti sau pur si simplu sa nu-ti dai seama la unele link-uri.

Adaugarea globala a „nofollow” cu RankMath SEO

O varianta mult mai usoara si eficienta de a gestiona link-urile externe este sa folosesti plugin-ul RankMath SEO. Acesta are o optiune de a adauga automat „nofollow” la toate link-urile de iesire.

Pasii de configurare in RankMath sunt:

  1. Mergi la RankMath SEO -> General Settings -> Links
  2. Bifeaza optiunile „Nofollow External Links” si „Nofollow Image Links”
  3. Salveaza schimbarile

De acum inainte, toate link-urile catre site-uri externe vor fi marcate automat cu atributul „nofollow”. Aceasta metoda este practic o solutie „set it and forget it” – o setezi o data si gata, nu mai trebuie sa-ti faci griji de fiecare link in parte.

Metoda NofollowAvantajeDezavantaje
Individual cu Yoast SEOControl granular asupra fiecarui linkTrebuie facut manual de fiecare data, usor de uitat
Global cu RankMath SEOAutomatizare completa, „set it and forget it”Mai putin control, se aplica tuturor link-urilor externe

Concluzii

Decizia de a folosi sau nu „nofollow” pentru link-urile externe depinde de strategia ta SEO si de tipul de site pe care il ai. Daca site-ul tau are autoritate si trimite catre resurse de calitate, nu e neaparat nevoie sa adaugi „nofollow” peste tot.

Citeste si...
Cercetatorii dezvolta o retea neuronala care ia decizii asemanatoare oamenilor

Pe de alta parte, daca vrei sa fii precaut si sa eviti orice risc de „scurgere” a autoritatii domeniului, adaugarea de „nofollow” iti poate oferi linistea ca site-ul tau nu va avea de suferit din cauza link-urilor externe.

Indiferent de decizie, acum stii cum sa gestionezi atributul „nofollow” in WordPress cu ajutorul plugin-urilor Yoast SEO si RankMath SEO. Aplica metoda care ti se potriveste si nu uita ca in materie de SEO cel mai important este sa oferi continut valoros pentru utilizatori.

Sursa imagini: Freepic

Subiecte abordate in articol: atribut nofollow, link-uri externe, WordPress SEO, Yoast SEO, RankMath SEO

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Moderarea comentariilor este activată. Poate dura ceva timp până ce comentariul tău va fi aprobat.

Ultimele articole