Ultima actualizare: 6 iunie 2024
Castigarea de bani din bloguri poate parea la inceput o sarcina usoara, dar, in realitate, necesita mult efort si o abordare serioasa. Obtinerea de profituri dintr-un blog este posibila, insa implica lacrimi, sudoare si o atitudine de afaceri. Scopul nostru este sa evidentiem modalitatile de a castiga bani din bloguri. Acest articol face parte dintr-o serie de 3 parti: idei de blog, cum sa incepi un blog si subiectul actual.
Nu promitem profituri de sase cifre, ca in majoritatea articolelor populiste de pe internet. Blogging-ul nu este o schema de imbogatire rapida. Dezvoltand treptat constientizarea, imbunatatind continutul si adunand urmaritori, ar trebui sa puteti trece de la acoperirea cheltuielilor la castiguri suplimentare de cateva sute sau mii de lei.
Informatiile de mai jos presupun un blog de succes si functional, cu trafic stabil. Cei care abia intra in joc nu ar trebui sa se astepte sa castige bani din bloguri de la inceput si nici in primul sau al doilea an. Acum, sa trecem la cele 6 strategii principale de monetizare a blogului.
Profitabilitatea unui blog necesita rabdare, efort constant si calitate. Cu continut excelent si construirea unei audiente loiale, chiar si bloggerii incepatori pot castiga cateva mii de lei pe luna.
Marketing de afiliere
Marketingul de afiliere este o metoda de venit pasiv prin promovarea produselor afiliate si primirea unei comisioane din vanzari sau conversii. Majoritatea editorilor si blogerilor utilizeaza programe de marketing de afiliere. Pentru a obtine exemple, cineva poate cauta pe Google: „websitename.com affiliate program”.
Cand se incheie un parteneriat, se genereaza un link unic (URL) pentru fiecare produs/serviciu si se insereaza intr-un articol de blog agreat. Cand vizitatorii dau clic pe acesta si fac o achizitie, este urmarita, iar comisionul este platit.
Exista trei tipuri principale de comisioane in marketingul de afiliere:
- Comision pe vanzare (CPA) – un afiliat primeste o comisie pentru fiecare achizitie facuta de un client dupa ce a dat clic pe un link de afiliat. Acesta este cel mai raspandit tip.
- Comision pe clic (CPC) – un afiliat primeste o suma fixa de fiecare data cand un cumparator viziteaza site-ul vanzatorului.
- Comision pe lead (CPL) – un advertiser plateste pentru fiecare inregistrare sau abonare la un buletin informativ de catre vizitatorii interesati.
Adesea, companiile lucreaza cu retele de afiliere. Ar putea fi benefic si pentru un blogger, deoarece parteneriatul cu zeci de companii individual ar putea fi destul de provocator in ceea ce priveste urmarirea. De asemenea, in marketingul de afiliere, cantitatea de trafic web catre un blog este mai putin semnificativa. Cu toate acestea, retelele de afiliere au anumite conditii. De exemplu, pentru a deveni partener Amazon, cineva trebuie sa faca cel putin trei vanzari prin linkul de afiliat in 180 de zile pentru a ramane in program.
Cele mai populare si de incredere retele de afiliere sunt:
- AWIN – o retea globala pentru retail, telecomunicatii, calatorii, finante.
- Amazon Associates – ajuta bloggerii sa castige prin promovarea produselor Amazon.
- Reteaua eBay – electronice, accesorii, comision maxim 4%.
- Rakuten – produse de la branduri precum Nvidia, Lego, Microsoft etc.
- ClickBank – cu cele mai mari comisioane, pana la 90%.
- ShareASale – conecteaza magazine online cu peste 200.000 de afiliati.
In general, marketingul de afiliere are cel mai mare succes atunci cand vinzi un produs pe care il adorezi si il folosesti singur, ceea ce inseamna o atitudine onesta fata de urmaritori si, prin urmare, mai multe conversii. Apoi, puteti chiar sa negociati comisioane mai mari.
Bannere publicitare
Astazi este aproape imposibil sa gasesti un website care sa nu aiba niciun banner publicitar. Castigul cu bannere publicitare este poate cea mai veche optiune pentru orice website sau blog. Un advertiser sau o retea publicitara plateste bani pentru plasarea unui banner pe site-ul tau pe baza a 1000 de clickuri (CPM – Cost per Mille).
Cele mai multe retele publicitare folosesc reclame tintite. Acest lucru inseamna ca reclama se schimba la fiecare incarcare a paginii, in functie de vizitator, subiectul articolului, paginile vizualizate recent. Va sfatuim sa acordati atentie urmatoarelor retele publicitare:
- AdSense – fara limite
- Sovrn – fara limite
- Anunturi cu propulsie – fara limite
- Pop Ads – fara limite
- Bidvertiser – fara limite
- infolinks – fara limite
- Mediavine – 25.000 de sesiuni pe luna
- Adthrive – cel putin 100.000 de vizualizari pe luna
- Media – continutul trebuie sa fie in limba engleza nativa
O regula generala de baza este sa nu incarcati blogul cu prea multe reclame, maxim 2-4 bannere si, poate, un pop-up, in functie de nisa blogului. Plasati-le oriunde, totusi este obisnuit sa le puneti in partea de sus – de exemplu, in antet, bara laterala sau in mijlocul unui articol.
Retineti ca bannerele sunt cea mai putin profitabila cale de a castiga bani din bloguri si este relevanta doar cu 25.000 si mai multi vizitatori unici pe luna.
Plasarea si cantitatea optima de bannere
Pentru o monetizare eficienta prin bannere publicitare, este important sa gasiti un echilibru intre numarul de reclame afisate si experienta utilizatorului. Prea multe bannere pot fi deranjante si pot determina cititorii sa paraseasca site-ul.
Iata cateva recomandari pentru plasarea si cantitatea optima de bannere:
- Antet – Un banner publicitar in antetul site-ului este o optiune populara, deoarece este vizibil imediat ce un vizitator ajunge pe pagina.
- Sidebar – Bara laterala este un alt loc comun pentru bannere, deoarece nu interfereaza cu continutul principal.
- Continut – Puteti insera unul sau doua bannere in interiorul articolelor, de obicei in prima sau a doua treime a continutului.
- Footer – Un banner in subsolul paginii poate fi o optiune, desi are de obicei rate de impresii mai mici.
- Pop-up/Layers – Reclamele pop-up sau layers care apar la intrarea pe site pot fi eficiente, dar ar trebui utilizate cu moderatie.
In general, 2-4 bannere, inclusiv orice pop-up-uri, ar trebui sa fie suficiente pentru un blog mediu. Monitorizati ratele de clic si ajustati in consecinta.
Continut sponsorizat
Continutul sponsorizat este o publicitate nativa creata de editor, de exemplu o recenzie a unui produs, software, echipament sau imbracaminte. In schimb, se primeste o suma fixa de bani de la cealalta parte. De asemenea, este posibila integrarea de linkuri de afiliere in astfel de continut si, prin urmare, obtinerea de venituri suplimentare pe langa plata unica.
Continutul sponsorizat nu difera de continutul obisnuit de pe un blog. Adesea, continutul sponsorizat este marcat ca atare pentru a fi transparent cu audienta. De asemenea, sponsorizat nu inseamna neaparat pozitiv, deoarece ar putea fi evidentiate toate aspectele (pro si contra). O recenzie pozitiva pentru un produs prost va poate costa scump.
Retele de influentatori pentru bloggeri
Pentru bloggerii incepatori, cea mai usoara cale pentru acest tip de monetizare a blogului este sa utilizeze retele sponsorizate, denumite in mod obisnuit „retele de influentatori”. Majoritatea dintre acestea se concentreaza pe profilurile de pe retelele de socializare Instagram, Facebook, TikTok etc. Evident, daca aveti un blog, asigurati-va ca va construiti audienta in mediile sociale.
Iata cateva retele, totusi, care sunt pregatite sa colaboreze cu bloggerii traditionali:
- SwayCreator
- IZEA
- Pollinate
- Activate
- Weave Made
- CreatorIQ
- Upfluence
- AspireIQ
- valuedvoice
- Onalytica
- Webfluential
- influence.co
Limite recomandate pentru continut sponsorizat
In ceea ce priveste cantitatea de continut sponsorizat, va sfatuim sa respectati principiul Pareto si sa atribuiti nu mai mult de 20% din continut pentru materiale sponsorizate. Asigurati-va ca il faceti relevant pentru nisa si subiectele dumneavoastra.
Retelele de influienceri ofera adesea coduri promotionale – un cod de patru cifre (sau mai mult) pe care cumparatorii il folosesc la checkout pentru a obtine o reducere la articolele din cos. Exista trei tipuri de coduri promotionale: publice, private si limitate. Cu astfel de reduceri si cupoane, puteti incerca sa motivati cititorii sa cumpere bunuri, iar reducerile dovedesc ca intotdeauna cresc interactiunea.
Vanzarea de produse si servicii
Vanzarea directa de servicii sau produse ar putea avea un avantaj fata de alte modalitati de a castiga bani din bloguri. Investirea de timp si efort in producerea unui produs grozav, mai degraba decat in producerea de continut, ar putea duce la succes, cine stie? Prezentarea adecvata si de calitate este totusi importanta.
Servicii: consultanta si coaching
Bloggerii care ofera asistenta experta in domeniul lor, confirmandu-si astfel abilitatile si atragand noi clienti. Aceasta este calea de a intelege mai bine nevoile audientei, de a construi relatii si de a face ca blogul sa creasca. Pentru profit, consultanta si coaching-ul ar putea fi atat sursa principala, cat si suplimentara de venit.
Produse digitale
Un produs digital este un produs care este creat, vandut si utilizat exclusiv pe internet, de exemplu carti electronice, webinarii, software. Faceti un produs si vindeti-l de nenumarate ori, nu exista stoc, depozit sau expediere implicata. Plasati-l pe un blog, website sau pe o piata.
Conceptele pentru produsele digitale sunt numeroase, iata cateva exemple pe care bloggerii le pot vinde:
- Carti electronice ca venit pasiv. O carte, o serie de carti, o carte audio.
- Cursuri online care castiga tot mai multa tractiune recent. Orice cunostinte sau set de abilitati pot fi transformate intr-un curs, si nu conteaza daca exista deja. Oamenii cauta opinia acelor bloggeri in care au incredere.
- Webinarii – o alternativa la cartile sau tutorialele consumatoare de timp. Pot fi fie platite, fie gratuite pentru a crea un funnel de vanzari.
- Manuale si tutoriale care sunt de obicei pentru o singura abilitate sau sarcina, de ex. dans belly, trucuri de jocuri, podcast-uri etc.
- Abonament, subscriere, forum privat pentru a oferi continut exclusiv, de ex. ghiduri, retete, antrenamente. Necesita actualizari regulate, desigur.
Produse fizice
Determinati ce produse prezinta interes pentru cititori, aflati ce cumpara prin marketing de afiliere – acest lucru va va ajuta sa prezentati produsul potrivit, cerut. Bloggerii faimosi vand propriile marfuri (bluze, pantaloni, cesti etc.) ca venit suplimentar si ca o cale de a creste gradul de constientizare. De asemenea, se pot vinde carti, produse pentru bebelusi, autocolante, accesorii tech etc.
Dropshipping este o alta modalitate de a castiga bani dintr-un blog si nu necesita crearea propriului produs. Un furnizor se ocupa de ambalare si expediere in locul tau catre clienti.
Platforme de e-commerce recomandate
Alegerea platformei de comert electronic este o decizie complicata si solicitanta. Va recomandam sa incepeti sa vindeti atat prin propria platforma, cat si prin cateva platforme terte.
Pentru blogurile WordPress, pluginurile populare sunt WooCommerce si Easy Digital Downloads care permit vanzarea de produse, abonamente, campanii de marketing prin e-mail, integrarea de gateway-uri de plata etc.
In plus, plasati marfurile pe una sau mai multe piete precum:
- Gumroad permite vanzari pe acesta si poate integra butoane de cumparare pe blogurile WordPress. In cadrul abonamentului gratuit, comisionul este de 9%, in timp ce in cadrul abonamentului de 10 dolari ofera un domeniu personalizat si comisioane de 4%.
- Amazon este cea mai populara platforma pentru antreprenorii care vand bunuri digitale online. Site-ul ofera o oportunitate excelenta de a ajunge la un public international. Comisioanele variaza.
- Walmart este popular in SUA, China, Canada si Regatul Unit. Pentru rezidentii care nu sunt rezidenti americani, accesul la inregistrarea ca vanzator se face numai pe baza de invitatie. Vanzatorii platesc comisioane de recomandare.
- AliExpress este conceput pentru intreprinderile mici din China si din tarile asiatice. Comisioanele sunt de 5-8% in functie de produs si categorie.
- eBay – produse noi si folosite, fara restrictii. Comisioanele variaza.
- Udemy este o platforma de nisa pentru vanzarea de cursuri video. Daca cineva foloseste codul tau promotional, primesti 97% din venit. Daca cumparatorul vine prin intermediul unui motor de cautare, primesti 50%.
- Apple iTunes Store vinde carti, muzica, aplicatii, videoclipuri si multe altele. Comisioanele variaza, dar ar putea ajunge la 43%.
- Themeforest este locul unde se pot cumpara si vinde sabloane de site-uri web, coduri HTML, teme de marketing, PSD-uri si plugin-uri. Comisioanele depind de volumul vanzarilor.
FAQ
Intrebare: Pot face bani din blogging?
Raspuns: Desigur, puteti, dar fiti pregatit sa investiti o mare cantitate de timp in aceasta aventura.
Intrebare: Cum castiga bloggerii bani?
Raspuns: Poate cel mai popular mod este marketingul afiliat. Pentru fiecare produs sau serviciu care va fi vandut, proprietarul unui blog primeste un comision. Cititi despre castigurile prin alte metode in articolul nostru.
Intrebare: Ce strategii de monetizare a blogurilor exista?
Raspuns: Toate metodele actuale de monetizare a blogurilor sunt descrise in articolul nostru, inclusiv marketingul afiliat, continutul sponsorizat, bannerele, vanzarile de produse, apartenenta premium, listele de afaceri etc.
Intrebare: Cat de repede poate un blog sa castige bani?
Raspuns: Mai multi factori sunt in joc. Puteti incepe sa castigati primii bani dupa o luna de blog, dar nu va grabiti sa va bucurati, cel mai probabil venitul nu este suficient nici macar pentru a plati hostingul web.
Intrebare: Cati bani pot castiga cu adevarat dintr-un blog?
Raspuns: Aceasta valoare depinde de tine si de nisa blogului tau. In medie, bloggerii populari castiga intre 300-3000 de dolari pe luna.
Intrebare: Pot sa fac bani dintr-un blog video/podcast?
Raspuns: Sigur, un blog media si un podcast in anumite nise pot fi mult mai profitabile decat o platforma WordPress, dar nu este intotdeauna cazul.
Intrebare: Ce tipuri de bloguri aduc cele mai multe profituri?
Raspuns: Blogurile dedicate finantelor, sanatatii, stilului de viata, alimentatiei, sportului, divertismentului sunt cele mai profitabile, de obicei.
Intrebare: Ce este o platforma de monetizare a blogurilor?
Raspuns: In principiu, acestea sunt servicii speciale care plaseaza anunturi relevante pe site-uri web, conectand proprietarii de site-uri si agentii de publicitate, simplificand astfel fluxul de lucru. Cei mai mari jucatori de pe piata sunt Facebook (Audience Network) si Google (Adsense), in timp ce alte alternative sunt Adsterra, Clickky, BuySellAds, Bidvertiser, AdRecover.
Intrebare: De cat trafic web are nevoie un blog pentru a obtine profit?
Raspuns: Depinde de subiectul blogului tau. Puteti monetiza cu succes un blog cu 50 de vizitatori unici pe luna. Este suficient sa provocati un cumparator sa cumpere printr-un link afiliat sau sa vindeti produsul dvs. pentru a obtine profit din acest lucru. Va recomandam sa incepeti monetizarea cu 25.000 de vizitatori unici pe luna pe blogul dvs. atunci cand vine vorba de publicitate prin bannere.
Intrebare: Care sunt cerintele de eligibilitate pentru AdSense?
Raspuns: Recomandarea principala este continutul de calitate si trebuie sa aveti peste 18 ani.
Intrebare: Cat costa intretinerea blogului pe luna?
Raspuns: Puteti instala platforma chiar si pe o gazduire gratuita, astfel nu platiti absolut nimic. Cu toate acestea, un astfel de blog va fi foarte lent. Va sfatuim sa rezervati o gazduire cu o viteza decenta pentru regiunea tinta. Populara gazda Bluehost ofera un tarif de baza de 60 de dolari pe an.
Intrebare: Este „palaria neagra” SEO rea pentru monetizarea blogului?
Raspuns: Suntem impotriva incalcarii regulilor si a utilizarii palariei negre SEO. Nu uitati ca, prin utilizarea tehnicilor de black SEO, riscati sa fiti interzis de Google.
Intrebare: Cum sa vinzi un blog?
Raspuns: Pentru a-ti vinde blogul, poti plasa un anunt relevant pe site-urile de schimburi de vanzare/cumparare. De exemplu, Flippa.com.
Intrebare: Cum se calculeaza valoarea blogului?
Raspuns: Costul unui site depinde direct de profitabilitatea acestuia. Calcularea profitabilitatii site-ului dvs. nu va fi o problema. Cand vine vorba de alte bloguri, cel mai simplu este sa il intrebati pe proprietar. Estimarea reala a costurilor depinde de multi factori: calitatea continutului, numarul de vizitatori unici etc.
Intrebare: Cum sa vinzi spatiu pe blog?
Raspuns: Cea mai simpla metoda este sa integrezi un banner publicitar web, cum ar fi AdSense. De asemenea, puteti plasa un anunt pentru vanzarea locului, va fi mai profitabil daca veti gasi un cumparator.
Intrebare: Cat costa de obicei postarile sponsorizate?
Raspuns: Pretul poate varia de la cativa dolari la mii de dolari pe post. Costul variaza in functie de anumiti factori: popularitatea si nisa blogului tau si sponsorul postului.
Intrebare: Cum sa folosesti ofertele in beneficiul tau?
Raspuns: Proprietarul blogului poate beneficia doar daca exista sponsori pentru ofertele de produse, ar putea doar sa atraga mai multi adepti. Pe de alta parte, riscul este ca majoritatea acestor profiluri se dovedesc a fi bots.
Intrebare: Ce este continutul premium si cum sa il creezi?
Raspuns: Continutul premium este un continut unic care este benefic pentru abonati. Cititi mai multe despre tipurile de abonamente platite in sectiunea corespunzatoare din acest subiect.