Ultima actualizare: 6 iunie 2024
Vehiculele electrice sunt recunoscute pentru emisiile reduse, dar costurile asociate pot fi mari, potrivit unor soferi care s-au plans de necesitatea de a schimba frecvent anvelopele din cauza uzurii accelerate. Povestea lui Jim Bassett, un barbat in varsta de 80 de ani din Hitchin, Hertfordshire, ilustreaza provocarea cu care se confrunta proprietarii de masini electrice.
Bassett a parcurs doar 12.000 km cu noul sau Volkswagen ID.3 inainte sa fie nevoit sa plateasca 354 de euro pentru inlocuirea cauciucului din spate. Desi a fost avertizat ca degradarea rapida este o practica obisnuita pentru acest model cu tractiune spate datorita greutatii mari, Bassett a fost uimit de cat de repede a trebuit sa schimbe anvelopele.
„Nu mi-a venit sa cred cand mi s-a spus ca trebuie sa le inlocuiesc. Sunt destul de batran si am avut masini toata viata mea – nu a trebuit niciodata sa schimb anvelopele atat de devreme.”
Data fiind greutatea de aproximativ 1.800 kg a ID.3 din cauza bateriei grele, asemanatoare cu un Jeep Wrangler 4×4, anvelopele sunt supuse la presiuni mari. Alti proprietari de ID.3 s-au plans online de aceeasi problema, punand vina pe greutatea mare si cuplul instantaneu al masinii.
Cauze ale uzurii rapide:
- Greutatea mare a vehiculelor electrice din cauza bateriilor
- Cuplul instantaneu exercita o tensiune mai mare asupra anvelopelor
- Puterea de accelerare poate cauza uzura suplimentara daca soferul nu este delicat
Volkswagen recunoaste ca longevitatea anvelopelor este influentata de o gama larga de factori, cel mai important fiind stilul de conducere. Companiile de anvelope precum Michelin si Goodyear au avertizat anterior ca anvelopele conventionale se uzeaza cu pana la 50% mai repede pe vehiculele electrice.
Un studiu realizat de firma Epyx a constatat ca anvelopele montate pe vehiculele electrice au o durata de viata cu 6.350 de kilometri mai mica decat cele de pe masinile pe benzina sau diesel, iar primul schimb are loc dupa o medie de 29.000 km, comparativ cu 39.000 km pentru masinile traditionale.
Desi producatorii dezvolta anvelope speciale pentru masinile electrice, acestea pot avea un cost mai mare pentru soferi, ajungand pana la 244 de euro pentru vehiculele mari, cu 90 de euro mai mult decat pentru masinile pe benzina.
Experientele proprietarilor precum Bassett subliniaza necesitatea de a fi constienti de potentialele costuri suplimentare asociate vehiculelor electrice. In timp ce beneficiile de mediu sunt evidente, inlocuirea frecventa a anvelopelor poate reprezenta o cheltuiala semnificativa care trebuie luata in considerare de catre cumparatori.
Sursa imagini: Social Media
Subiecte abordate in articol: masini electrice, anvelope, uzura, costuri, vehicule