In incercarea de a mentine valorile reziduale ale masinilor vandute clientilor corporativi, Tesla a inceput sa ofere discounturi neoficiale pentru companiile de leasing si inchirieri auto din Europa.
Tesla ia masuri pentru a calma nemultumirea clientilor corporativi din Europa, oferind discounturi la achizitia vehiculelor electrice (EV) noi. Aceasta este o schimbare de strategie, dupa ani in care producatorul american a ignorat plangerile companiilor de leasing si inchirieri legate de scaderea brusca a preturilor si problemele la service.
Conform unui director important de la o mare companie europeana de leasing auto, Tesla a inceput sa ofere discounturi trimestriale neoficiale de pana la 2.000 de euro pentru modelele 3 si Y, daca acele vehicule erau deja in stoc. Incepand de la sfarsitul anului 2023, aceste discounturi au devenit disponibile permanent.
„Nu este nimic mai rau decat scaderea continua a valorilor reziduale ale activelor cumparatorilor de flote,” a declarat Richard Knubben, directorul general al Leaseurope, un grup care reprezinta companii de leasing si inchirieri auto din 31 de tari. „Tesla le spune acum membrilor nostri: Putem sa va acordam discounturi si compensatii. Dar valorile reziduale ale masinilor Tesla scad atat de rapid, incat nu sunt sigur ca discounturile pe care le ofera sunt suficiente.”
Importanta clientilor corporativi pentru Tesla
Companiile care au flote auto sunt extrem de importante pe orice piata, dar mai ales in Europa, unde firmele incheie contracte de leasing pentru angajati, partial datorita facilitatilor fiscale. Anul trecut, achizitiile de la firme de leasing si inchirieri auto au reprezentat 44% din vanzarile Tesla in Marea Britanie si alte 15 tari UE.
In primul trimestru din 2024, insa, vanzarile de flote Tesla in aceste tari au scazut cu 2,3%, in timp ce piata in ansamblu a crescut cu 3,5%, potrivit Dataforce. Aceasta scadere vine dupa o crestere de 57% inregistrata in 2023.
Tim Albertsen, seful Ayvens, cea mai mare companie de leasing din Europa cu o flota de 3,4 milioane de masini, a confirmat ca Tesla a imbunatatit serviciile, dar scaderea valorii de revanzare afecteaza inca afacerile. „Tesla intelege acest aspect si vine cu solutii care sa ne ajute,” a spus Albertsen, refuzand sa detalieze masurile luate.
Probleme financiare pentru Tesla
In perioada ianuarie-martie 2024, Tesla a raportat pentru prima data dupa 2020 o scadere a veniturilor trimestriale, la 21,3 miliarde de dolari, sub estimarile analistilor. Profitul net a scazut la 1,13 miliarde de dolari, de la 2,51 miliarde cu un an inainte.
In fata cererii globale in scadere pentru vehicule electrice si a concurentei sporite, Tesla a redus preturile de vanzare cu amanuntul pentru a-si creste vanzarile. Dar aceste decizii i-au afectat pe marii clienti corporativi, fortand compania sa ofere acum discounturi.
Tesla a inceput al doilea trimestru al anului cu anuntul disponibilizarii a peste 10% din forta de munca globala si reduceri suplimentare de preturi in SUA, China si Europa.
Desi discounturile recente sunt un pas inainte, ramane de vazut daca masurile luate de Tesla vor fi suficiente pentru a restabili increderea companiilor de leasing si inchirieri auto din Europa. Succesul pe termen lung al producatorului depinde de capacitatea sa de a oferi produse si servicii de calitate, la preturi competitive si stabile in timp.
Sursa imagini: Social Media
Subiecte abordate in articol: Tesla, discount, flote auto, vehicule electrice