Fara indoiala ca ai auzit de TikTok – probabil un prieten ti-a aratat un video amuzant sau ti-a vazut nepoata de 12 ani inregistrandu-se dansand Dougie. Dar, ca blogger sau marketer, te-ai gandit vreodata sa folosesti TikTok pentru a-ti exploda traficul pe blog?
Daca raspunsul este nu, atunci pierzi o oportunitate imensa. De aceea l-am invitat pe Spencer de la Buildapreneur sa vorbeasca despre experienta si succesul sau in stapanirea platformei TikTok.
In ultimele luni, Spencer s-a provocat sa se dedice TikTok-ului pentru 60 de zile, iar rezultatele l-au lasat fara cuvinte:
- Traficul pe blog i-a explodat
- Au crescut exponential abonatii de pe email, YouTube
- Și cel mai important, i-au crescut veniturile
De la inceputul provocarii, numarul de urmaritori pe TikTok a ajuns la peste 350.000. Acum este convins ca TikTok este o platforma pe care bloggerii nu ar trebui sa o ignore.
Primii Pasi: Configurarea Contului si Pregatirea Primului Video
1. Descarca TikTok si Creeaza-ti Contul
TikTok este o aplicatie mobila, deci primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa o descarci si sa-ti creezi contul.
TikTok iti ofera de ales intre un cont personal si unul de business. Cand creezi contul prima data, va fi automat unul personal. Avantajul acestuia este ca iti ofera o biblioteca muzicala mult mai bogata (unele sunete nu sunt aprobate pentru uz comercial).
Insa nu toate conturile personale iti permit acum sa adaugi un link in bio. Vei vedea daca ai aceasta optiune la configurarea profilului – sub campurile Instagram si YouTube va aparea spatiul pentru link-ul spre website.
Daca nu ai aceasta optiune, va trebui sa treci la un cont de business. Oricum, recomandarea este sa treci la unul de business, fiindca vin cu analize.

Iata cum poti crea un cont de business pe TikTok:
- Pe pagina de profil, da click pe cele 3 puncte din coltul din dreapta sus
- Selecteaza „Manage my account”
- Alege „Switch to Pro Account”
- Raspunde la cateva intrebari despre afacerea ta
Acum poti edita profilul sa vezi daca ai optiunea de a adauga link spre website.
2. Configureaza-ti Profilul pentru Publicul Ținta
Deja stii ce tip de oameni vrei sa-ti vizioneze videourile, asa ca atunci cand iti configurezi profilul, optimizeaza-l pentru ei.
Nu e prea complicat sa-ti setezi profilul pe TikTok:
- Creeaza un username (ideal numele blogului/afacerii tale, daca e disponibil)
- Adauga o poza de profil
- Include o scurta bio
- Adauga link-uri spre Instagram, YouTube si website
E similar cu setarea profilului de Instagram. Daca ai deja o bio buna scrisa pentru Instagram, o poti folosi si pe TikTok.
3. Gaseste Influenceri Populari in Nisa Ta
Folosind bara de cautare, cauta hashtaguri relevante pentru nisa ta. Aceste cautari te vor duce spre videouri populare. Cand gasesti unele care iti plac, intra pe contul creatorului sa vezi daca produce constant TikTok-uri in nisa ta.
Alternativ, poti cauta bloggeri sau branduri pe care deja le cunosti si care sunt in general populare in randul publicului tau tinta. Analizeaza ce tip de videouri produc.
4. Petrece o Ora Urmarind TikTok-uri de Top in Nisa Ta
Dupa ce ai identificat cativa influenceri de top, dedica cel putin o ora sa le urmaresti videourile si sa observi tiparele.
Spencer a avut cateva revelatii dupa ce a urmarit alti TikTokeri din domeniul sau:
- In nisa sa, cuvintele cheie „side hustle” aveau mari sanse sa faca un video viral
- Muzica din tab-ul Trending crestea sansele ca videoul sa devina viral
- Videourile de succes aveau un hook captivant in primele 5-10 secunde
Expresiile care devin virale in nisa ta vor fi complet diferite. Fii atent la cele mai populare cuvinte, la muzica si la cum pozitioneaza creatorii de top hook-ul si call-to-action-ul.
5. Identifica Tipare si Planifica-ti Primul Video
Odata ce ai terminat documentarea, e timpul sa-ti planifici videoclipul.
Foloseste ce ai invatat de la influencerii similari si adapteaza pentru tine. Incepe cu unele dintre cele mai populare postari de pe blog. Fa cateva scenarii si rezuma-le in videouri de maxim 60 secunde pe TikTok.
De exemplu, Spencer a folosit o postare populara pe care o scrisese – 97 de Side Hustle-uri Profitabile – si a defalcat-o. Aceasta unica postare i-a dat 97 de idei diferite de video TikTok!
Poti reutiliza continutul vechi in multe moduri diferite:
- Daca esti blogger care impartaseste informatii, ar putea sa para ca si cum ai vorbi peste fundaluri screenshot.
- Daca esti un blogger culinar, poti arata cum se prepara o reteta usoara.
- Daca esti blogger de design interior, poti sa arati diferite moduri in care ai folosit vopseaua pentru a-ti transforma casa.
Poti alege sa-ti arati fata si sa vorbesti pe tot parcursul videoului sau sa folosesti doar text si muzica. Optiunile sunt nelimitate.
Fa-ti TikTok-ul de o lungime si structura similara cu cele care devin virale in nisa ta. Asta ii va creste sansele de a performa bine.
Sfaturi Extra pentru Cresterea si Traficul pe TikTok
1. Daca un Video devine Viral, Pastreaza Linkul o Saptamana
Daca unul din videourile tale TikTok incepe sa devina viral, pastreaza link-ul cu call-to-action in bio timp de 5-7 zile. Vei vedea cel mai mult trafic in prima saptamana.
Asigura-te ca link-ul din call-to-action este configurat corect. Daca vrei abonati pe YouTube, link-ul ar trebui sa duca la canalul tau. Daca vrei sa-ti cresti lista de email, indreapta traficul spre un semn de abonare a unui cadou legat direct de video.
2. Posteaza cate un Video pe Zi Toata Saptamana
Profita de TikTok-urile virale postand cate un TikTok pe zi o saptamana intreaga. Aceste videouri vor primi in mod natural mai multa tractiune si vizualizari.
Fa noile videouri vag legate de cel viral, de vreme ce oricum vei avea deja link-ul cu call-to-action sus.
3. Distreaza-te cu Videourile Tale
Cu exceptia cazului in care bloguiesti despre servicii funerare sau schimbari climatice, nu trebuie sa fii serios tot timpul.
Distreaza-te cu TikTok-urile tale. Foloseste filtrele si functiile populare. Fii caraghios. E ok sa lasi personalitatea ta reala sa straluceasca.
4. Concentreaza-te pe Primele 6 Secunde ale Videoului
Vizualizatorii TikTok vor lua decizii imediate daca vor urmari sau nu un video pana la capat. Ai cam 6 secunde sa-i convingi sa ramana. Foloseste-le intelept!
Gaseste un hook puternic, care atrage atentia, pentru fiecare video pe care il creezi. Scrie-l daca e nevoie. De fapt, scrie mai multe versiuni diferite si apoi alege-l pe cel favorit.
5. Foloseste Muzica Trending
Desi s-ar putea sa fii tentat sa adaugi doar muzica pe care o placi in videouri, e mai bine sa alegi din sectiunea Trending (chiar daca nu iti place mereu).
TikTok are mai multe sanse sa-ti promoveze videourile cand folosesti muzica trending.
6. Gandeste-te la Obiectivul Final
Poti folosi TikTok pentru a atinge multe tipuri diferite de obiective de blogging. De aceea e esential sa te gandesti la scopul final inainte de a crea videoul.
Iata cateva modalitati diferite de a folosi TikTok pentru a-ti creste veniturile. Ia-le in considerare cand creezi call-to-action:
- Mareste-ti lista de email – poti crea cadouri optin care se coordoneaza cu videourile. Foloseste o pagina de destinatie pentru a gazdui oferta de abonare prin email, apoi pune link-ul paginii in bio si mentioneaza-l in call-to-action.
- Creste veniturile din afiliere – trimite traficul TikTok catre lista ta de email, apoi pune acei abonati intr-o palnie de vanzari. Sau poti indrepta traficul TikTok spre o postare de blog care contine link-uri de afiliat pentru produsele pe care le-ai prezentat in video. Incearca sa gasesti programe de afiliere profitabile in nisa ta pentru a profita la maxim.
- Mareste abonatii si veniturile de pe YouTube – daca prioritizezi canalul YouTube fata de blog, trimite traficul spre videouri YouTube. Incurajeaza vizualizatorii sa se aboneze la canal. Vei creste atat abonatii, cat si veniturile din reclame.
- Creste urmaritorii pe Instagram – daca incerci sa cresti urmaritorii pe Instagram, indreapta traficul sa-ti verifice povestile sau highlight-urile pentru informatiile cautate.
- Vinde-ti cartea sau cursul – daca ai o carte electronica sau un curs de vanzare, trimite vizualizatorii TikTok catre pagina de vanzari sau introdu-i intr-o palnie care va duce eventual la o vanzare a produselor tale.
- Obtine sponsorizari – daca reusesti sa-ti cresti urmaritorii pe TikTok, poti gasi si sponsori de brand pentru videouri. Desi nu a fost o prioritate pentru Spencer, ar putea fi un obiectiv solid pentru bloggerul potrivit.
Ba chiar, daca ajungi suficient de mare, poti fi platit direct de TikTok prin Fondul pentru Creatori. Conform Forbes, TikTok a pus nu mai putin de 2 miliarde de dolari in acest fond in iunie 2020 pentru a oferi bonusuri celor mai buni creatori.
Rezultatele Provocarii TikTok a lui Spencer

La finalul celor 60 de zile de provocare TikTok, folosind sfaturile de mai sus, iata ce a realizat Spencer:
- A triplat numarul de abonati lunari pe YouTube – de la aproximativ 1.500 la peste 5.300 pe luna
- A dublat veniturile din reclame YouTube
- A adaugat 871 de emailuri noi pe lista sa
- A castigat aproximativ 500 dolari din comisioane de afiliere
De asemenea, a obtinut aproape 5 milioane de vizualizari pe TikTok si la acel moment ajunsese la aproximativ 100.000 de urmaritori. De atunci a crescut continuu si acum a adunat o comunitate de peste 350.000.
Și toate astea pe un cont nou.
Spencer nu impartaseste aceste numere ca sa se laude, ci pentru a arata potentialul angajamentului fata de TikTok. Nu ai nevoie sa aduci o comunitate mare de altundeva si nici nu trebuie sa fii o adolescenta ca sa ai succes.
Daca iti faci un plan si ramai consecvent, cu siguranta vei vedea rezultate.
Daca Vrei sa-ti Explodezi Traficul, Incearca TikTok
Pana in ianuarie 2021, TikTok avea 689 milioane de utilizatori activi. Și nu, nu sunt doar preadolescenti care fac playback la melodii Kesha.
Indiferent de nisa ta, probabil o buna parte din publicul tinta este deja pe TikTok sau va fi in curand. Asta reprezinta o oportunitate imensa pentru trafic pe blog si venituri marite, pe care multi bloggeri si marketeri nu au reusit inca sa o valorifice.
Acum este momentul perfect pentru tine sa incepi si sa-ti cresti blogul si brandul cu TikTok.